Van Ambon naar Denpasar.

17 januari 2019 - Denpasar, Indonesië

Op Woensdag 16 januari vliegen we in drie etappes: om 8.30 Ambon-tijd vliegen we eerst naar Makassar, daar stapt een aantal mensen uit het vliegtuig, en een nieuwe lading stapt in. Vervolgens vliegen we door naar Surabaya. Daar moeten we uit het vliegtuig, overstappen op een vlucht naar Bali, Denpasar. Door het tijdverschil raakt ook onze inwendige klok wat van streek.

Uiteindelijk vliegen we nog en uur, en landen om drie uur in de middag op Denpasar. Binnen 'n half uur hadden we onze rugzakken, en stonden we buiten.

Het vliegveld van Denpasar is erg groot geworden sinds we er de laatste keer (2010) geweest zijn. Erg modern, erg efficiënt, maar wel "érg Bali". Meteen bij aankomst vallen de grote beelden van allerlei goden op, ook de sfeer lijkt vriendelijker, lieflijker, maar dat kan ook onze verbeelding zijn.

In Denpasar stad lopen we te zoeken naar een goed koffiecafé. Een dame ziet ons rondkijken, en zoeken op de telefoon, ze steekt de straat over en wijst behulpzaam de goede kant op. Ik ben eerst wat huiverig, omdat onder goede koffie hier ook vaak "instant" of Nescafé wordt verstaan. Hier hebben we geluk. De koffie is écht lekker én ook nog betaalbaar!

Koffie café

1. Sanne:
    18 januari 2019
    Er gaat niks boven een lekker bakje koffie!!

Geniet ervan de laatste weken in Bali. Tot de volgende keer facetimen!!

Kus
    Tuur

(En natuurlijk ook van papa en mama 😜)
  2. Lambert en José:
    18 januari 2019
    Ha beste avonturiers,
    Wat fijn om weer jullie verhalen te lezen en jullie prachtige foto's te bekijken!
    Super en zoals ik begrijp "vliegt" jullie tijd ook voorbij!
    (Hier ook hoor😊, beetje temperatuur verschil is er wel maar dat weten jullie vast!).
    Een indrukwekkend reisverhaal met vele verschillende kanten, armoede en drukte, rust en weelde, veel om over na te denken!
    Warme groet uit koud Eindhoven,
    Lambert en José 🤗
  3. Petra:
    19 januari 2019
    Hallo Els en Carel
    Wat een heerlijke reis maken jullie. Nu zeker relaxen op Bali. Geniet maar van de lekkere koffie want na de Sumatraanse koffie die ik op een koffieplantage in 2004 kocht, heb ik nergens meer zulke heerlijke koffie kunnen vinden.
    Waar blijven trouwens de straatoffers na het offeren? Worden die alsnog genuttigd?
    Heel veel reisplezier toegewenst vanuit Veldhoven.
    Petra.
  4. Marion spliet:
    19 januari 2019
    Prachtig al jullie belevenissen,
    Liefs Marion.
  5. Annemarie Gerits:
    21 januari 2019
    Wat schrijven jullie goed en informatief!
    Op deze manier maken we jullie reis echt mee en leren nog wat over het land ook...geniet ervan... wij in ieder geval ook!