Bukittinggi

10 december 2018 - Bukittinggi, Indonesië

Het briefje met enquête vragen.

We hebben een paar relaxte dagen in Bukittinggi. We hebben een prima hotel met redelijk uitgebreid ontbijt. Vooral Carel smult hiervan: nasi goreng, mihoen, pudding met banaan en kokosmelk... Heerlijk.... Ik houd het bij toast met omelet.

We bezoeken de Chinese wijk, we worden herhaaldelijk aangesproken door groepjes giechelende meiden die vragen moeten stellen voor hun Engelse les. Wanneer je vraagt voor welke school is het vaak: "College" of zelfs "University of north Sumatra". Wanneer je de vragen hoort twijfel je sterk aan het niveau van deze opleidingen. (zie foto).

Wat hier ook opvalt zijn de koetsjes, deze zijn hetzelfde als in Menado op Sulawesi. Je ziet niet veel paarden in Indonesië, hier worden ze echt gebruikt als taxi.

Tijdens het wandelen zien we dat ook hier veel handel geconcentreerd is: hele straten met jurken, dan weer een straat met plastic huiswaar.   Ook lopen we door de "gebitten-wijk". Twee concurrerende gebitten-makers stallen hun waar uit in de etalage.

Het is duidelijk regenseizoen. Overdag hebben we hier eigenlijk weinig last van. De grootste buien vallen 's avonds, maar vooral 's nachts.

1. Geert:
    10 december 2018
    Hallo Els en Carel
    Dit weekend hebben wij onze Sinterklaasactie beeindigd.We kijken er met een goed gevoel op terug.Met 185 huis en bedrijfsbezoeken hebben we €13.500 opgehaald.
    Gisteren heb ik voor het eerst jullie reisverslag gelezen.Ik moet zeggen dat het behoorlijk binnen kwam bij ons.
    Jullie verhaal over lange gevaarlijke buisritten en smoezelige overnachtingen en verwondingen op hoofd en stuit die een reis geen goed doen!
    Goed te lezen dat in dit laatste verslag de rust terug is en jullie wat kunnen bij komen! En ik voel dat dit GENIETEN is.
    Ik probeer me zo'n winkel met gebitten voor te stellen!!
    Lieve groeten Xx