Hobbiton

24 maart 2019 - Matamata, Nieuw-Zeeland

In Nieuw-Zeeland is Hobbiton een van de bekendste bezienswaardigheden. Hobbiton is de filmset waar The Lord of the Rings- en The Hobbit-trilogieën zijn opgenomen. Je ziet hier veel details van de films en waant je even in een andere wereld.

Hobbiton Er is weinig nep op dit terrein. Van de hobbitwoningen zijn verschillende exemplaren te bewonderen.

Wanneer je hier even naar binnen wilt kijken, kom je echter bedrogen uit. Alleen de buitenkant is gebouwd in Hobbiton.

HobbitonDe scènes van de binnenkant zijn in een studio opgenomen.

Desondanks is er genoeg om je ogen uit te kijken! Wij waanden ons écht in Hobbitland, en verwachtten eigenlijk elk moment Frodo tegen het lijf te lopen. Dit gebeurde helaas niet.

HobbitonWe genoten wel van een echt biertje in "de Golden Dragon", de kroeg van de hobbits. Buiten de kroeg hangt een advertentiebord, dus als je nog een kruiwagen nodig hebt...HobbitonHobbitonZicht op de kroeg,en op de watermolen:  Hobbiton

1. Hans:
    Leuk!
  2. Sanne:
    24 maart 2019
    Dat ziet we super gaaf uit!!
    Dikke kus van ons x
  3. Lambert en José:
    24 maart 2019
    We kunnen ons voorstellen dat je je waant in Hobbitland, klein en kneuterig en toch wijds en groot, lieflijk zelfs.
    Fijn dat een biertje ook goed smaakt !👍🍻
  4. Lennard:
    25 maart 2019
    ziet er mooi uit. leuk!
  5. Jaantje van Broekhuyzen:
    25 maart 2019
    Hoi,wij zijn een beetje laks met kijken , maar wel nog veel plezier de laatste dagen van jullie reis,
    Hier wordt het voorjaar , jullie hebben het beste weer van daar en straks hier.
    Groeten , Henk en Jaantje