Restaurant

5 januari 2019 - Ambon, Indonesië

Gong van Vrede

In ons hotel is een restaurant. Gisteren - bij aankomst - was het volgeboekt dus gingen we Ambon in, helaas viel dat niet mee. Daarom schoven we vandaag bijtijds aan in het hotel voor een lekkere maaltijd.

Naast ons zat een oudere heer (70+?) die eerst luidruchtig ging telefoneren, en vervolgens de muziek op zijn telefoon keihard aanzette. In eerste instantie dachten we dat het muziek was van het hotel, dus ik vroeg de bediende of het wat zachter kon. Ze begreep me klaarblijkelijk niet, knikte wat en zei "ja, ja" maar de muziek bleef luidruchtig aanwezig. Vervolgens vertelde Carel de man dat het wel erg luid was, hij zei alleen "ja, ja" maar ging vrolijk verder met liedjes afdraaien. Het werd steeds luider, dus tenslotte zijn we opgestapt en vroegen roomservice, dat kon gelukkig. Overigens was het lekker eten ;)

Andere gasten stoorden zich (bleek later) ook aan deze man, maar hij is een invloedrijk politicus, dus niet aanspreekbaar.

1. Petra:
    6 januari 2019
    Jammer dat de Indonesiërs blijkbaar nog steeds onderdanig zijn tegenover hoger geplaatste personen. Het Saja Tuan ten tijde van de blanken zit er nog in
    Groeten van Petra.