Van Ambon naar Denpasar.

17 januari 2019 - Denpasar, Indonesië

Op Woensdag 16 januari vliegen we in drie etappes: om 8.30 Ambon-tijd vliegen we eerst naar Makassar, daar stapt een aantal mensen uit het vliegtuig, en een nieuwe lading stapt in. Vervolgens vliegen we door naar Surabaya. Daar moeten we uit het vliegtuig, overstappen op een vlucht naar Bali, Denpasar. Door het tijdverschil raakt ook onze inwendige klok wat van streek.

Uiteindelijk vliegen we nog en uur, en landen om drie uur in de middag op Denpasar. Binnen 'n half uur hadden we onze rugzakken, en stonden we buiten.

Het vliegveld van Denpasar is erg groot geworden sinds we er de laatste keer (2010) geweest zijn. Erg modern, erg efficiënt, maar wel "érg Bali". Meteen bij aankomst vallen de grote beelden van allerlei goden op, ook de sfeer lijkt vriendelijker, lieflijker, maar dat kan ook onze verbeelding zijn.

In Denpasar stad lopen we te zoeken naar een goed koffiecafé. Een dame ziet ons rondkijken, en zoeken op de telefoon, ze steekt de straat over en wijst behulpzaam de goede kant op. Ik ben eerst wat huiverig, omdat onder goede koffie hier ook vaak "instant" of Nescafé wordt verstaan. Hier hebben we geluk. De koffie is écht lekker én ook nog betaalbaar!

Koffie café