Bali

20 april 2024 - Sanur, Indonesië

Zondag 14 april vliegen we van Sorong naar Denpasar.  Na al die dagen “binnen zitten” zijn we blij dat we door kunnen naar Bali. We verheugen ons op Nusa Penida, het eiland onder Bali waar we in 2007 een gezin hebben leren kennen. Eerst verblijven we twee dagen in het hotel waar we ook gestart zijn op 3 maart.

Hotel DenpasarIna Bali Heritage, het oudste hotel en nog gebouwd door Nederlanders.
Op maandag komt onze gast, we hebben voor hem een kamer gereserveerd in hetzelfde hotel. Helaas verloopt het contact niet zoals we verwacht hadden…. We zeggen de reis naar Nusa Penida af, met pijn in ons hart. Dit betekent helaas wel een raar (vervelend) einde van onze plannen. We boeken een kamer in Sanur, voor 4 dagen, in ons “oorspronkelijke” hotel kunnen we - jammer genoeg- niet meteen terecht. Naar dit hotel vertrekken we uiteindelijk op zaterdag 20 april. Dit ligt redelijk dicht bij het centrum van Sanur, op loopafstand, ondanks de vochtige hitte.
ook hier hebben we een klein zwembad,

Sushien lekkere restaurantjes “om de hoek”.

Sanuren ook het strand is niet ver weg.

Zoals gezegd, niet het einde zoals we gedroomd hadden, maar ja, het is niet anders.

1. Nicole:
    20 april 2024
    Oh wat jammer
    Dat jullie afspraak niet door ging
  2. Hans:
    20 april 2024
    Jammer dat Nusa Penida niet is doorgegaan. Ik was heel benieuwd hoe jullie het ervaren zouden hebben. Ik kom er al enkele jaren niet meer, omdat het niet meer is zoals ik het vroeger kende. Het eiland is erg aan het veranderen, toeristisch aan het worden en commercieel. Bovendien ik durf niet meer die oversteek te maken, omdat ik de overtocht te gevaarlijk vindt met al die fastboots, regelmatig zijn er problemen mee en kapseist er weer eentje. Maar geniet nog maar even in het mooie Sanur.
    Groetjes, Hans
    Hieronder een link naar mijn site over Bali, misschien heb je er wat aan.
  3. Lambert en José:
    21 april 2024
    Een tegenvaller en misschien een kleine domper op jullie fantastische reis!
    We hopen oprecht, dat de laatste weken, de Z☀️N in jullie harten blijft schijnen!
    Geniet van alle goeds wat Bali jullie brengt en natuurlijk kijken we uit naar nog een paar mooie foto's en fijne reisverhalen.
    We kijken er naar uit!,
    Liefs voor jullie allebei💏🌻
  4. Annet Eggenhuisen:
    21 april 2024
    Idd jammer dat het laatste plan niet door kon gaan. Geniet nog maar van de laatste dagen van het moois wat Bali nog verder te bieden heeft. Ben daar ook 40 jaar geleden geweest. Was toen nog niet toeristish. We waren daar samen met een oom van Huib die daar bijna zijn hele leven gewoond heeft. We hebben toen van alle ins en outs van het eiland meegemaakt. Heel byzondere ervaring was het toen.🌞👍🌼
  5. Joop Jacobs:
    21 april 2024
    Goede middag vanuit het "zonnige" Venlo, ik begrijp dat jullie bijzondere reis langzaam ten einde loopt. Helaas Bali (zeker het toeristische gebied) is niet meer het Eiland toen ik daar 28 jaar geleden was en ik ook nog Lombok bezocht waar toen gelukkig geen sprake was van toerisme. Zeker toen ik 15 jaar later er opnieuw was en de commercie overheerst, de authenticiteit is dan ver te zoeken. Veel succes en geniet van de laatste periode!
  6. Bart en Roos:
    22 april 2024
    Jammer dat jullie niet het geplande einde van de reis kunnen beleven. Maar zo te zien biedt de plek waar jullie nu zijn ook veel goeds. En jullie zijn goed in het beste uit de werkelijkheid halen.
    We kijken uit naar de foto’s en verhalen.
  7. Marianne:
    22 april 2024
    Wat jammer!
  8. Annie en Albert:
    24 april 2024
    Jammer
    Maar geniet nog van de laatste dagen

Jouw reactie