Camping

3 februari 2019 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

De camping waar we staan is het Tauranga Tourist Park. Het is niet zo groot, maar wel van alle gemakken voorzien. Prima sanitair (voor wie ooit kampeert: da's héél belangrijk!), een keuken met twee kookunits, een zitkamer met t.v. en 'n comfortabele bank.

Het is gelegen aan de Bay of Plenty, een onderdeel van de Indische oceaan:  Het is een regio van Nieuw-Zeeland, gelegen op het Noordereiland. De twee grootste steden zijn Rotorua en Tauranga. Om de kerk in het midden te houden, werd gekozen voor een derde stad als hoofdplaats van het bestuur, namelijk Whakatane.

De naam Bay of Plenty (Baai van de overvloed) komt van James Cook, de ontdekker van Nieuw-Zeeland. Die zou op de plaats talrijke voorraden hebben aangetroffen van Maori's, dat in schril contrast zou staan met de eerdere ontdekking van de Poverty Bay, iets zuidelijker, eveneens aan de oostkust van het eiland.

Zicht vanuit de camper.

Dit uitzicht hebben we wanneer we 's ochtends in de zon voor onze mini-camper zitten te ontbijten.

Het weer is prachtig, tussen de 25 en 30 graden. Soms een lekker briesje waardoor het allemaal prima is om uit te houden. ;)

1. Nicole:
    3 februari 2019
    Zooo dat is zeker even omschakelen!
    Maar wij blijven meegenieten 😀
  2. Draibas:
    3 februari 2019
    Een nieuw land en een nieuw avontuur, geniet er van!
  3. Sanne:
    3 februari 2019
    WoW!! Niet verkeerd om wakker te worden!!
    Geniet ervan de komende weken!!

Kus
  4. Marion spliet:
    3 februari 2019
    Prachtig jullie belevenissen, jullie verhalen!
    Geniet van jullie volgende avontuur
  5. Wil Eijsink:
    3 februari 2019
    Leuk om van jullie te horen, ziet er goed uit, wij blijven intussen ons best doen met zingen.
  6. Gonny van dieren:
    3 februari 2019
    ontzettend fin jullie reisverhalen. Ik geniet er erg van .Dit 2de deel zal heel anders zijn !
    Al die tijd je eigen huisje bij je is wel zo rustig toch? Temperatuur lijkt me net iets te hoog voor mij.Veel mooie ervaringen nog gewenst.groetjes uit koud Friesland
  7. Marianne:
    3 februari 2019
    And now for something completely different .... ;) Niks mis mee!
  8. Annet Eggenhuisen:
    3 februari 2019
    Dat ziet er zeker geweldig uit. Weer thuis voelen in de gewone wereld. Geniet ervan🤗
  9. Petra:
    3 februari 2019
    Leef met jullie mee en zie alles door jullie ogen en verhalen. Heerlijk!!!!
    Hartelijke dank en groet
  10. Lambert en José:
    6 februari 2019
    Twee werelden , Wat een verschil, GENIET van jullie tochten, kleine huis en blijf van die prachtige foto's sturen, onvergetelijk!
    Goede reis, wij sturen vanuit hier een fris winterbriesje en een grote glimlach😊.