Dagtocht

26 maart 2024 - Maratua, Indonesië

Met de gids maken we op de brommer een tochtje over het eiland. We komen o.a. bij een oudere man, die schelpen en houtsnijwerk (van drijfhout) maakt.

Op leeftijd.De man is praktisch doof en zeer slechtziend.  Hij woont samen met een jongere vrouw (Dochter?) en een jongere man. Schelpen en houtsnijwerkZijn winkeltje….

Keuken.en de keuken…..

Vervolgens rijden we naar een “Cave”. Een meer wat waarschijnlijk in verbinding staat met de zee en een ander meer. In dat laatste meer zitten krokodillen.

DagtochtOm er te komen was een behoorlijke klauterpartij, maar vervolgens is het mooie zicht voor de gids teleurstellend want hij wil de jellyfish zien, de zon is daarbij nodig.

Daarna rijden en lopen we naar de cave hier is een zeer diep helder

Dagtochtblauw water zeer de moeite waard. Hier kun je duiken en bungee dumpen.
(aan ons niet besteed). We treffen het, door de goede lichtinval kunnen we echt de diepte inkijken. Het water is ongeveer 20 graden.

1. Geert:
    26 maart 2024
    Wat aantrekkelijk, misschien toch een poging wagen!
  2. Lennard van den Boom:
    26 maart 2024
    Zeer mooi helder water, temperatuur wel goed? Dan kan je er ook gewoon lekker in zwemmen..
    goede vlucht gewenst!
  3. Lambert en José:
    26 maart 2024
    De schelpen zijn prachtig en het eenvoudige houtsnijwerk ook!
    Wat een totaal ander leven dan wij hier!
    Alleen pootje baden, kan ook zeer verkwikkend zijn, naar een inspannende voettocht!!
    Geniet van de uitzichten!!
  4. Lambert en José:
    26 maart 2024
    Jullie zien wel aan mijn dubbele reactie 's
  5. Lambert en José:
    26 maart 2024
    Jullie zien aan mijn dubbelen reactie 's, dat het nog niet altijd goed gaat!! !🙈
    Maar het is wel fijn om jullie te kunnen volgen!
    Dank jullie wel en veel plezier samen!!
  6. Annet Eggenhuisen:
    27 maart 2024