Start Nieuw Zeeland.

1 februari 2019 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Kiwi en Ponga......

Logo

Hier een combinatie van de twee landelijk gebruikte symbolen van Nieuw Zeeland.

De kiwi: welbekend over de hele wereld, en de Ponga of zilvervaren. Deze varen staat op elk product waar Nieuw Zeeland mee "naar buiten" treedt: hun luchtvaartmaatschappij, landelijk voetbal, rugby, wijn, etc.

De appel valt in Nieuw Zeeland deze keer....

Ondanks deze mooie spreuk van Loesje... wij zijn nu dan toch in Nieuw Zeeland.

Na een voorspoedige vlucht, die ons tijdgevoel wel volledig in de war schopt, landen we 31 januari 's middags om half vier op de luchthaven van Auckland. De eerste nacht brengen we door in een hotel dichtbij dit vliegveld. Op 1 februari reizen we per intercity bus gedurende 8 uur naar het bedrijfje waar we ons onderkomen voor de komende 2 maanden hebben gekocht.

Onze Toyota Townace super extra.

Ons tijdgevoel is dus volledig in de war, eerst hadden we 6 uur tijdverschil, toen 8 uur, toen weer 6 en we eindigen met 12 uur verschil.

Op het moment dat hier een nieuwe dag begint, zit Nederland aan de lunch van de "oude" dag.

We lopen dus 12 uur voor, deze zijn we nu kwijt.... gelukkig vinden we die op 31 maart wel weer ergens terug.

1. Bart en Roos:
    3 februari 2019
    Wat een andere sfeer ineens. En wat een fantastische reis. We genieten hier in de kou met jullie mee.
  2. Geert:
    3 februari 2019
    Groetjes. We zijn benieuwd naar herkenningspunten.
    Geniet!