Ambon

5 januari 2019 - Ambon, Indonesië

Zicht op "het strand".

Ambon, of eigenlijk de Molukken, staat hoog op onze lijst van "te bezoeken plaatsen" in Indonesië.

Dit komt natuurlijk vooral door onze gedeelde geschiedenis. Wij zaten allebei vroeger met Ambonezen en Kei-ezen op school. Mij intrigeerde dat altijd enorm. Hun familie-zin was bijna spreekwoordelijk. Ook waren ze erg hartelijk als je bij ze "over de vloer" kwam, er was altijd wat te eten... Bij Carel in Uden daarentegen kwam je als blanke niet binnen, wat een verschil!

Na een voorspoedige reis met auto en vliegtuig komen we om 12 uur aan op Ambon. Op onze horloge staat 10 uur, dit betekent dus dat de klok twee uur verschilt met Java. Even bijstellen dus.

De chauffeur staat ons op te wachten, wat een luxe! De komende 12 dagen laten we ons verwennen, geheel tegen onze gebruikelijke reis-stijl. Het is bijna onmogelijk om zonder gids dit deel van Indonesië te verkennen, dus daarom deze keuze.

Daarnaast is het ook wel eens fijn om na de - toch wel - vermoeiende eerste 5 weken deze luxe te ondergaan.

1. Sanne:
    5 januari 2019
    Geniet ervan met deze luxe!!!
    Heel veel plezier, we zijn benieuwd naar de verhalen!!

Kus