Laatste verhaal.

29 april 2024 - Sanur, Indonesië

ViaVia in Sanur.Op een van onze eerste dagen in Sanur zien we tot onze verrassing een uithangbord

ViaVia. Waar zijn ze…. van ViaVia. Ze zitten in Yogyakarta, maar ook in Antwerpen en nog veel meer

ViaVia wereldwijdplaatsen op de wereld. Hun doel is om op een duurzame manier reizen en ervaringen te creëren, samen met de lokale bevolking. We vinden het een mooi streven!

Tijdens onze eerste Indonesië reis hebben we met deze ViaVia een uitgebreide tour gedaan, o.a. naar de Borobudur en de Bromovulkaan. Vervolgens gingen we naar Sukamade, aan de zuid-oost kust van Java. Hier hebben we héél primitief in een huisje gezeten. We hadden er geen elektriciteit en ‘s avonds kregen we een olielampje mee. ‘s Nachts zijn we toen het strand opgegaan en hebben schildpadden “gespot”, een kwam eieren leggen en die heb ik toen allemaal opgevangen zodat ze op een veilige plaats konden worden uitgebroed. Ik had al gekeken voor ons vertrek naar Bali of er hier intussen ook een vestiging was, maar helaas…. Toch vinden we nu ViaVia hier. Ze zijn geopend in januari van dit jaar.

Nu brengen we onze overtollige kleding, stroomblokken, en opbergdozen naar hun toe. Er komt een “rommelmarkt” waar deze spullen goed verkocht kunnen worden. Hiermee is voor ons de cirkel rond… ooit min of meer begonnen bij ViaVia, en nu sluiten we onze laatste Indonesië-reis ook daar af.

Helaas was de website nog niet klaar, anders was ik zeker in hun guesthouse terecht gekomen, i.p.v. ons laatste hotel ⤵️

De laatste drie weken waren niet wat we ons hadden voorgesteld. We hebben toch het “oude Bali” gemist, de onbevangenheid van mensen, het commerciële heeft nu de overhand. Jammer!

Zwembad bij ons laatste verblijfOns laatste verblijf hier in Sanur, en dus in Indonesië.

Morgen vliegen we terug naar Nederland en zit onze geweldige reis er echt op.

Allemaal bedankt voor het lezen en voor de reacties!

1. Sanne:
    29 april 2024
    Goeie reis en tot woensdag!
  2. Hans:
    29 april 2024
    Inderdaad Karel en Els, het oude waaien zoals jullie en wij dat kennen is er niet meer en inderdaad de commercie viert nu hoogtij,
    Een goede reis terug en weer een Welkom in Nederland
  3. Hans:
    29 april 2024
    Door de automatische spellingcorrectie is het woord "Bali" in mijn reactie vervangen door "waaien", maar dat had je waarschijnlijk al opgemerkt.
  4. Nicole:
    29 april 2024
    Goede reis en gauw eens bijpraten!!
  5. Geert:
    Els en Carel,
    Dus ook hier doen de ontwikkelingen goed en minder goed hun werk.
    We wens jullie een heel veilige terugreis.
    Sla al jullie herinneringen op zodat we op een geschikt moment mogen genieten van jullie wereldreis.
    Groet,
    Geert
  6. Ineke:
    29 april 2024
    Dank voor het delen van jullie prachtige avonturen. Goede reis en tot snel!
  7. Annie en Albert:
    Goede terugfeid
  8. Annie en Albert:
    29 april 2024
    Mijn vingers waren te dik
    Vandaar nogmaals
    Goede terugreis
  9. Lambert en José:
    Lieve mensen, Els en Carel,
    Dank 1000maal Dank voor jullie mooie verhalen en prachtige foto's van deze geweldige reis!,
    Wij hebben ervan genoten, even mee naar de andere, voor ons onbekende, kant van de wereld !🌏
    Bewaar alle kostbare herinneringen van deze reis, in je hart 💖.
    Dank dat we mee hebben mogen reizen !!🛶✈🚍
    Een hele goede reis en eenbehouden thuiskomst🍀🕯!!
    Lieve groet van ons allebei💑
  10. Thijs:
    29 april 2024
    Er klinkt meer dan weemoed in deze laatste blog. Gelukkig veel ervaringen en blogs die een geweldige reis weerspiegelen. Hele goede reis en tot snel!!
  11. Marianne:
    1 mei 2024
    Wel thuis alvast!
  12. Nelleke:
    1 mei 2024
    Waarschijnlijk zullen jullie je verhaal nog vaak herlezen, ik heb er in ieder geval van genoten, bedankt. Wat een belevenis! Welkom thuis en weer snel aan de wandel......

Jouw reactie