Sanur

28 april 2024 - Sanur, Indonesië

De laatste dagen van onze reis zijn aangebroken. Zoals verwacht is er niets spectaculairs meer te vermelden.

CeremonieOp een van onze wandelingen komen we uit bij de voorbereidingen van een Ceremonieceremonie. De dames kunnen ons niet vertellen voor welke gelegenheid, maar op diverse plekken in de stad zien we groepjes mannen en vrouwen (niet samen!) in klederdracht op weg naar???  Sowieso speelt het geloof een grote rol op Bali. OffertjeDrie keer daags worden de goden geëerd met rituele ceremonies, en offertjes in de

Ceremonievorm van wierook en bloemblaadjes. Soms ligt er een sigaret bij, of enkele korrels rijst.

HindoeismeDe Balinezen geloven sterk in karma en in een leven na de dood.

CeremonieOveral zie je offerplekken, op de achterplaats van een huis bijvoorbeeld,CeremonieMaar ook in restaurants en gewoon langs de weg.

1. Hans:
    28 april 2024
    Geniet nog van de laatste dagen in Sanur. Dank voor het delen van jullie grote reis, ik heb alles met plezier gevolgd. Een goede terugreis naar Nederland.
  2. Nicole:
    28 april 2024
    Nog even genieten samen! Veilige terugreis!
  3. Joop Jacobs:
    29 april 2024
    Dank voor jullie info's en diverse indrukken, het is toch wel een luxe dat jullie zo lang deze bijzondere reizen hebben kunnen maken. Goede terugreis en gezond weer in Eindhoven geland!
  4. Marianne:
    1 mei 2024
    En dan ‘s avonds de kakkerlakken om al dit lekkers te verorberen .

Jouw reactie