De bouw

28 januari 2019 - Ubud, Indonesië

Overal in Ubud wordt gebouwd en verbouwd, vaak lijkt dit zonder enig voorafgaand plan. Vanuit ons hotel hebben we zicht op zo'n verbouwing. Eerst is iemand bijna een week bezig om van een muur een rand van 10 cm af te bikken. Wanneer dit klaar is, wordt besloten de muur maar omver te halen....     Ook wordt er een gewapend betonnen paal gestort, waar later toch nog wat ijzer ingeslepen moet worden.

BouwvakstersBouwvakkerArbo?

De dames van de bouwvak...

Naar werkomstandigheden wordt niet gekeken. Bijna iedereen werkt op blote voeten of slippertjes. Van hoofddeksels (behalve een oude baseball-pet) heeft nog niemand ooit gehoord.

1. Petra:
    28 januari 2019
    Zo te zien hebben de mensen wel plezier in hun werk en als ze planmatiger te werk zouden gaan zouden ze misschien te snel klaar en werkeloos zijn. Het blijft voor ons toch niet zo goed te begrijpen.
    Hartelijk bedankt voor de verhalen en foto's die ons een inkijk geven in de Indonesische cultuur. Hartelijke groet en blijf vooral genieten.
    Petra.
  2. Annie en Albert:
    28 januari 2019
    Tja, je zult daar niet met een ARBO wet aan te komen.
    Zeker niet met werktijdenbesluiten en veiligheid.
    Blijf je maar verbazen en genieten
    Groetjes Annie en Albert
  3. Lambert en José:
    Hoi Els en Carel,

Mens en dier onafscheidelijk, ze hebben elkaar nodig, altijd en overal, mooi!
    En dan is het toch heerlijk om na een dag ploeteren fijn gewassen te worden!
    Hij heeft inderdaad mooie oren!!!

Rijstvelden daar krijg je nog eens echt natte voeten van, brr.......
    Veel werk met een kromme rug en de mensen zijn ook vast ook ouder dan wij, pff!

Vrouwen in de bouw, hier zie je een enkeling daar al veel gewoner?..
    Het zijn wel vrouwen met spierballen, voortreffelijk!

Bomen met geesten, ik weet dat in Afrika de Boabab boom, vele goede eigenschappen worden toegedicht maar of het waar is weet ik niet.
    Prachtige bomen hebben iets imposants, ze bestaan al vele jaren en zijn honkvast, altijd mooi om bij weg te dromen!😉.

Vele momenten om over na te denken, verwachtingsvol en steeds veranderlijk!
    Geniet, hier worden de dagen al weer wat langer ook al is de winter nog lang niet voorbij!
    Sneeuw in de lucht en de vrieskou is nog zeer dichtbij!

Lieve groet,
    Lambert en José.