Dagje rust

21 januari 2024 - Whanganui, Nieuw-Zeeland

Vrijdag (gisteren) reden we naar Whanganui, een tocht van zo’n 4 uur. Hier in Whanganui waren we de vorige keer ook, toen op de dag van de aanslag in Christchurch. Hoe anders is de sfeer nu! Dit weekend is het “vintage weekend”, en er is een optocht van oude tot heel oude auto’s, motoren etc, genoeg voor de mannen om met open mond rond te lopen.

BSA

Verder is er een oude ambachten markt, een waarzegster met tarot kaarten

Waarzegster

en de nodige optredens van een vals zingen Maori-koor

Maori koor

tot een swingende dixie-land band

Dixie of zoiets

en een schotse “pipers-band”.  Gezellig om rond te lopen. Op de markt zien we dezelfde kraam met houtbewerkers als 4 jaar geleden. Fijn voor Sanne, want zij had een spatel in bestelling 😉

Zondag houden we een dagje rust, gewoon bij de campervan de zaterdags-kranten lezen. Met Volkskrant en E.D. ben je toch zo een paar uur zoet. Verder hebben we onze onvolprezen E-books, cadeautje van 4 jaar geleden en zeer intens in gebruik.

“Soort van” zwaluw

Tijdens onze rust middag vliegt er een vogeltje af en aan, de vlucht van een zwaluw maar bonter van uiterlijk. Erg leuk!