De eerste lange trip.

7 januari 2024 - Orere Point, Nieuw-Zeeland

De kust met de zilverspar, naast de kiwi het nationaal symbool van Nieuw Zeeland.Shag.  Kustvogel

Zaterdag 6 januari, Driekoningen. Vandaag rijden we o.a. via de oostelijke kustweg naar onze tweede camping: Orere Top 10 camping site. Het is ongeveer 240 km rijden. Ik doe de eerste helft en na een lunchpauze in Paerora neemt Carel het stuur over. Het is nog ff wennen, links rijden met het stuur en de versnelling aan de rechter kant… maar het komt goed.

Onderweg zien we verschillende landschappen, wat koeien en schapen.  Ook doorkruisen we een oud mijn gebied: zilver en goud werden hier vroeger gewonnen. We rijden een stukje langs de kust van de “Firth of Thames”, een baai in de Coromandel Range. Langs deze kust is een broed gebied van o.a. “de shag”.

Om 14.30 rijden we de camping op en worden hartelijk ontvangen door de receptioniste: “Oh, miss von den Boem, I spoke with you yesterday”. Ze geeft ons een mooi rustig plekje, en dat is fijn want er zijn veel jongeren en luidruchtige Nieuw Zeelanders op de rest van de camping. We zullen hier 4 dagen blijven, dus dan is het wel van belang “hoe je staat”.

1. Lambert en José:
    Vanuit een nog donker Eindhoven een hele goedemorgen Els en Carel,
    Fijne afstand om te rijden met tijd voor een lekkere lunch!
    Oei links auto rijden, lijkt mij een goede uitdaging om je hoofd erbij te houden!
    Gelukkig hebben jullie al eens eerder met dit bijltje gehakt dus vertrouwen wij er ook op dat het deze keer weer lukt!
    Succes allebei maar rij voorzichtig!!
    Heerlijk een rustige plaats voor miss von den Boem 😂.
    Wat kan een andere taal soms toch heerlijk zijn, lachen is gezond !
    Een goeie dag familie bon den Boem ( Boem Boem)😘
  2. Annet Eggenhuisen:
    7 januari 2024
    Wat mooi de video's. Het is daar natuurlijk zomervakantie. Wel gezellig zo met andere mensen. Wij zijn ook een week naar zee gegaan. Even uitwaaien na de drukke december maand. Fiona groeit als kool en is een hele lieve rustige dame. Veel plezier daar. Gr Annet en Huib
  3. Marianne:
    7 januari 2024
    Waarom gebruiken jullie het keukentje niet? Dat lijkt me nou net 1 van de leukste dingen in een camper 😄
    Goeie reis!
  4. Els en Carel:
    7 januari 2024
    Hey Marianne, het keukentje is ienie-mini, geeft een hoop gedoe. Elke camping in NZ is uitgerust met een goede grote keuken. Sta je tussen andere (veelal jongere) kampeerders te koken. Je leent wat zout aan de ene kant, en praat wat met een ander. Gezelliger dan in je uppie buiten met een éénpitter.
  5. Lennard van den Boom:
    7 januari 2024
    Paar dagen om lekker bij te komen en rond te kijken! Leuk!
  6. Marianne:
    7 januari 2024
    Okay, ja dat is ook leuk.
  7. Greet & Geert:
    8 januari 2024
    Ja ik vind het ook altijd gedoe in het keukentje
    Van ons busje. Fijn dat je in N.Z. in zo'n camping keuken kunt koken.
    In Scandinavië zijn ook vaak camping keukens.