Museum

12 februari 2024 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Als museumkaart houders gaan we natuurlijk ook in Wellington naar het museum: te papa Tongarewa.

Het is een mooi, modern gebouw, met 5 verdiepingen die allemaal een eigen thema hebben.

OorlogHet deel over de 1e wereldoorlog  - Gallipoli - maakt op ons de meeste indruk. De beelden zijn in de schaal van 1 : 2,4 en heel minutieus afgewerkt.

Schaal 1:2,4De haartjes bijv. op pols en knieën zijn goed te zien.

KnieHier eet een soldaat zijn bedorven maaltijd, de vliegen kunnen elk moment

Het dagelijks eten tijdens de oorlog.wegvliegen. BRR.

Nurse in oorlogstijd.Een collega uit de vorige eeuw, die slecht nieuws heeft gekregen.

1. Joop Jacobs:
    12 februari 2024
    Goede morgen/avond, uit jullie reisverslagen blijkt dat jullie op diverse plekken zijn/geweest, die voor natuurlijk ook herkenbaar zijn. Zuidereiland is fantastisch he, ik heb jullie op mijn reisprogramma van veertien dagen geleden gewezen. Hoe vond je Christchurch, nog duidelijk openplekken na de aardbeving van 2011. Maar de wandschilderingen en kleurrijke olifantjes fleuren de stad op! Rit met de oude trams geef je een beeld van de stad. Geniet nog ,na vluchten van 26 uur in totaal 35 uur ben ik donderdagmorgen veilig geland. Inmiddels de jetlag overwonnen en rustig acclimatiseren in Venlo
  2. Lambert en José:
    15 februari 2024