Nogmaals fruit

5 april 2024 - Jaya Pura, Indonesië

DoerianDit is een doerian, ongeveer zo groot als een basketbal.  De smaak is zoet, het mondgevoel wat slijmerig. Zoals je kunt zien bestaat de vrucht uit compartimenten, elk part bevat een grote pit. De geur is, bij een goed rijpe doerian, erg indringend. Heel zoet, wee.  Penetrant. Hierom mogen er geen doerians mee het vliegtuig in, en ook in je hotelkamer is het een verboden vrucht.  In winkels wordt hij nauwelijks verhandeld, alle doerians worden op straat gekocht.

RamboetanDit is een ramboetan. De buitenkant lijkt qua structuur op een tamme kastanje, zachte stekels. Ook de grootte komt een beetje overeen. De smaak van de ramboetan lijkt op een lychee, ze zijn familie van elkaar maar persé niet hetzelfde! De pit van een lychee is gladder. De smaak is zoet, het vruchtvlees vlezig.

Jungle nutOok op de markt gekocht deze week: jungle nut.

Jungle nutZe worden op de markt op een vuurtje gepoft. Zoals je ziet ongeveer een vingerkootje lang. De smaak doet ons denken aan die van tamme kastanje.

1. Nicole:
    5 april 2024
    Ohh die lijken me allemaal lekker !
  2. Geert:
    Klinkt exotisch
  3. Lambert en José:
    5 april 2024
    Ha als echte " zoete kouw " lijken ze, ook met een afwijkende geur, verrukkelijk.!
    Smakelijk en niets fijner dan kunnen genieten van plaatselijke lekkernijen!
  4. Marianne:
    11 april 2024