Onderweg van Greymouth naar Christchurch

5 februari 2024 - Kairaki, Nieuw-Zeeland

Onderweg

We rijden vandaag de “Great Alpine Highway”, van west naar oost.

Het weer aan de westkust wordt er niet beter op, eerder slechter, dus besluiten we om toch maar niet verder  naar het zuiden te gaan, maar de oversteek te maken naar de oostkust, naar Christchurch.

Het belooft een zware tocht te worden, dwars door de bergen, maar dit valt alleszins mee. We genieten onderweg van prachtige vergezichten in allerlei kleuren, we stoppen om een kopje soep te maken bij een “mini-track”, waar we tot aan een heldere rivier lopen.

Cave stream scenic reserveHet riviertje ligt in een dal, omgeven door rotsformaties. Ik heb geprobeerd er een video van te maken, dus zie daar.

1. Lambert en José:
    5 februari 2024
    Wat MOOI zijn jullie foto's weer!
    Goed dat jullie " oversteken " zeker als het weer niet meezit!
    Goed uitkijken dan hé 😉
  2. Geert:
    5 februari 2024
    Veel plezier gewenst. En dank voor de mooie foto's. Daardoor toch een beetje het "nieuw Zeeland" gevoel.
    Groet.
    Geert
  3. Joop Jacobs:
    Deze weg hebben we ook gereden,
    geen probleem,maar het weer kan snel omslaan.Nog een nacht dan vliegen we woensdag weg zo'n 12 uur naar Dubai en hopen donderdag rond 14:30 te landen op Schiphol.Door mijn zeer drukke programma kom ik er niet aan toe zorgvuldig jullie verslagen te lezen.ik zit nu midden in nacht te reageren.Thuis ga ik het goed volgen,dank alvast en blijft jullie verbazen,maar we moeten wel meer zorgzaam zijn voor de Natuur!Tot in Venlo👍🤗🌹
  4. Joop Jacobs:
    Deze weg hebben we ook gereden,
  5. Nicole:
    Prachtige reis weer!👍🏻
  6. Annet Eggenhuisen:
    Wow mooi hoor!🌞
  7. Ruud&Stiny:
    6 februari 2024
    Prachtige foto's, overweldigende natuur ...........

Jouw reactie