Onderweg

2 februari 2024 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we van Carterbeach - Westport naar Greymouth, een goed anderhalf uur rijden, meer naar het zuiden.

Pancakes

4 jaar geleden werden we verrast door de “Pancakes”, vandaag weten we wat ons te wachten staat.

Echter: het weer is anders, en dan zijn de omstandigheden ook anders.

We worden wakker in een stromende regen, en het blijft gedurende de hele dag wel aan de gang. Gelukkig klaart het op als we bij Punakaiki arriveren. We lopen redelijk droog het indrukwekkende schouwspel langs.

Het water slaat tegen de rotsen, we worden af en toe nat van de vlokken schuim. Een oorverdovend geweld.

Zoals gezegd: het is ongeveer 3 kwartier droog, genoeg om mooie foto’s en filmpjes te maken!

Pancakes

PancakesHier zie je goed de gelaagdheid van de rotsen, waar ze hun naam aan danken.

In stromende regen rijden we weer door, langs de geweldige mooie kust. Stormachtig is het, dus voor vandaag kiezen we voor een kamer op de camping: warm, droog en een klein beetje meer ruimte!

(We moeten nog steeds naar buiten voor het sanitair, maar dat zijn we intussen wel gewend 😉)

1. Bas:
    Mooi hoor
  2. Geert:
    2 februari 2024
    Mooie herinneringen aan deze kustlijn.
    Zeehonden gezien?
  3. Els en Carel:
    Hallo Geert, Natuurlijk! Bekijk even de video van 1 februari 😉
  4. Lambert en José:
    2 februari 2024
    Stuur de regen maar door 😅 !
    Ook met regen zien de foto's er indrukwekkend uit 💦💪.
  5. Marianne:
    3 februari 2024
    Wat waren de pancakes? Kan het me niet herinneren…. Overigens prachtig allemaal.
    Grappig detail. Een vriend schrijft momenteel dagelijks reisblogs vanuit het hoge noorden, Noorwegen om precies te zijn waar de sneeuw en de sneeuwstormen nog steeds iedere dag voorbij komen. Een groot contrast met wat jullie meemaken. Ook heel indrukwekkend overigens 😘
  6. Els en Carel:
    4 februari 2024
    Ha zus, 8 maart 2019 waren we ook bij de pancakes, zie daar ;)
  7. Marianne:
    4 februari 2024
    Okay. Gezien 🙂
  8. Joop Jacobs:
    13 februari 2024
    Bijzonder, jullie volgen dezelfde route, die we veertien dagen geleden hebben gedaan!

Jouw reactie