Orana wildlife park.

27 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag naar een park vlakbij Christchurch gegaan, in de hoop eindelijk de beroemde kiwi te kunnen bewonderen. We lopen met een gids de "voederwandeling". Erg interessant!

Tui

De Tui, een zeldzamen en schuwe bosbewoner.

Kea

De Kea, naar men zegt de slimste vogelsoort. Ze gebruiken gereedschappen, en de kennis van elkaar om een doel te bereiken.

Kiwi

(Standbeeld van) de kiwi. De kiwi's zouden om half twee gevoerd worden. Toen wij keurig op tijd arriveerden, zat daar een dame van de begeleiding met een doosje met drie eieren. rechts een emoe-ei, in het midden een kippenei, en rechts het ei van de kiwi.....

Eieren.

Weliswaar interessant, maar daar komen we niet voor. Wanneer we eindelijk de donkere (want nachtdier) ruimte in mogen lopen, is het diertje tien minuten geleden al gevoerd en weer schuw als een kiwi zijn nest in gekropen..... voor ons onzichtbaar. Zware teleurstelling!

Giraffe voeren.

Dan gaan we maar naar de giraffe, die we een takje van het een of ander mogen geven.

Toch anders dan we van te voren bedacht hadden.                              We zullen dus nieuw Zeeland verlaten zonder ooit een echte kiwi gezien te hebben.

1. Sanne:
    Wat jammer!!
    Zeker dat ze al gevoerd waren voordat jullie kwamen!!
    Geniet nog van jullie laatste maand!!
    En vanuit hier: Alaaf!!!

Kus
  2. Thijs:
    SALAAI!
    Wat bijzonder hoe dat loopt allemaal. X
  3. Lambert en José:
    27 februari 2019
    Potjandikkie, zo naar uitgekeken en toch niet gezien!!!
    De vogels zijn wel heel mooi, maar ja géén Kiwi!
    Misschien een moeder -vaderdag/ verjaardag cadeautje?😉
    Dus Bas,Thijs, Karlijn,Sanne en Lennart doen jullie best, zou ik zeggen 😉😉😉😉😉!!!!!

Ik ga vrijdagmiddag beginnen met Carnaval, een middagje, op zaterdag en zondag passen Lambert en ik op de kinderen van Vera!

Voor jullie nog een fijne vakantie, GENIET samen en proost, Alaaf!🙅‍♀️🙅‍♂️
  4. Marianne:
    1 maart 2019
    Ik ben zo benieuwd of die (nog) echt bestaat eigenlijk. Beetje mysterieus allemaal .
    Ik zag een docu over kraaien en kraaiachtigen. Hoe slim ze zijn en hoe ze hun kennis en ervaring doorgeven aan hun nageslacht. Heeeeeel erg intelligent ook. Ze herkennen gevaarlijke mensen en dingen van lang geleden en waarschuwen hun kinderen door bepaalde geluiden te maken.