10 februari 2019 - Hawkebaai, Nieuw-Zeeland

Otara Pa

Otatara Pa Historisch Reservaat omvat een van de meest opmerkelijke verdedigings- en nederzettingscomplexen in Nieuw-Zeeland.

Otara Pa

Het is geen wonder dat Otatara de meest gewaardeerde pa was in Hawke's Bay en het eigendom ervan werd zo sterk betwist. Het pa-complex beslaat meer dan 40 hectare en is een van de grootste en oudste in Hawke's Bay. Het werd geprezen om zijn strategische locatie, met uitgestrekte uitzichten en toegang tot een reeks natuurlijke hulpbronnen. Dit betekende dat het door veel Iwi (een stam van de Maori) werd beschouwd als de grootste pa in het district en dat het bezit soms heftig werd betwist.

Otatara Pa

1. Bart en Roos:
    13 februari 2019
    Wat een wonderlijke plek. Willen we graag meer over horen als jullie weer terug zijn. Dank jullie wel voor zoveel moois en interessants!
  2. Lambert en José:
    14 februari 2019
    Lieve Els en Carel,
    Als ik zo jullie verhalen terug lees, lijkt het alsof ik mee ben geweest!!👍😉
    Wat fijn om thuis op de bank, zo'n prachtige reis mee te mogen maken!
    Natuur, cultuur, het dagelijkse leven van de bewoners daar, geven een prachtige inkijk wat jullie allemaal meemaken!
    Fantastisch, blijf je verbazen en GENIET!
    Lieve groet vanuit een voorjaarsachtige dag in Eindhoven, 10 graden!!!!🙋‍♂️🙋‍♀️