Reis van Auckland naar Taupō

16 januari 2024 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vandaag reden we zo’n 350 km. van Auckland naar het Taopō meer. Een mooie route door wisselend landschap, van laagland via hooggebergte naar heuvelland. Rondom Auckland loopt een grote brede auto snelweg: de Highway, o.a. no 1, 17, etc. Meteen na Auckland verandert hij niet van naam, wel van gedaante: een tamelijk smalle tweebaansweg, waar veel gewerkt wordt, en waar met enige regelmaat “passing lanes” zijn, zodat langzaam verkeer kan uitwijken voor de snellere jongens.

Om half 4 arriveren we in Taopō, installeren is niet zo lastig met een campervan. Een kwestie van de stroomdraad uitrollen, en klaar.

We lopen naar het winkelcentrum, of wat daar voor door moet gaan. Het is minder dan city centrum Veldhoven, en heel wat eentoniger. We vinden wel een aardig  Vietnamees restaurantje, waar we een zeer betaalbare hap krijgen van rijstnoedels en groente.

Er hangt een serie astrologische tekens aan de muur (zie foto’s) en onze drank komt met een heel lieve boodschap.

Variatie

1. Lennard van den Boom:
    16 januari 2024
    De kleine zaakjes zijn vaak het van leukste om te eten. Smakelijk!
  2. Marianne:
  3. Judith jacobs:
    Lekker genieten samen!
  4. Daphne:
    16 januari 2024
    Dag Els en Carel, even jullie belevenissen teruggelezen van de eerste 2 weken. Leuk om in jullie rugzakje mee te mogen reizen; heb het goed en geniet van de kleine teen tot je kruintje en weer terug! Als ik het zo lees, verstaan jullie die kunst! Groetjes Huub en Daphne