Van Wellington naar Napier.

13 februari 2024 - Woodville, Nieuw-Zeeland

Vandaag een lange rit, ruim 5 uur te rijden, wat inspannender is dan in Nederland. Ten eerste moet je natuurlijk links rijden. Verder lijkt er in heel Nieuw Zeeland aan de weg gewerkt te worden. Er zijn nogal wat stukken waar je maar 30 mag rijden, of waar maar één rijstrook beschikbaar is, met alle vertragingen als gevolg. Gelukkig is het wel weer een mooie route, van Wellington, aan de haven tot aan Napier aan de Hawke’s Bay.

Carel reist de 1e helft. In Woodville neem ik het stuur over, en komen we verkeersbrigadiers tegen.

VerkeersbrigadiersHet gaat iets anders dan in Nederland, en dat is te begrijpen.

De State Highway 2 loopt dwars door het dorp, met alle verkeersdrukte (heel grote vrachtwagens!) van dien.

1. Geert:
    13 februari 2024
    Fijn dat jullie alle tijd hebben
    G
  2. Bart en Roos:
    13 februari 2024
    Leuk, die verkeersbrigadiers. Moeder/oma op de stoep en de kinderen als regelaars zou hier inderdaad niet kunnen.
    Het blijft leuk om met jullie mee te reizen! Wat is het mooi daar.
  3. Joop Jacobs:
    13 februari 2024
    Mijn ervaringen van de laatste maand, dat ze het in NZ beter geregeld hebben dan in ons kikkerlandje. Ze zijn ook duidelijk gedisciplineerder en houden zich goed aan de gewenste snelheid! Chapeau

Jouw reactie