Danau Maninjau

11 december 2018 - Maninjaumeer, Indonesië

Na een laatste nacht in ons hotel Nikita, bestellen we na een uitgebreid ontbijt een taxi. Buitengewoon snel (10 minuten!) staat hij al voor de deur. Een zorgzame jonge man, die eerst geld vraagt om te kunnen tanken. Twee uur rijden, een ontspannen tocht. Hij wijst ons op bijzonderheden onderweg, en is bijzonder trots op "de 44 haarspeldbochten". Echt een mooie tocht met bijzondere vergezichten.

Het is even zoeken naar ons volgende "motel": Arlen's Nova's Paradise. Een paradijs is het zeker, vooral als je het toegangspaadje overleefd hebt: een smal modderpad tussen de rijstvelden. Lastig begaanbaar, want regentijd en zware rugzakken!

De taxichauffeur wenst nog "take care!" voordat hij de auto keert en zijn terugtocht aanvangt. (Hij vroeg zich ook al af hoe wij in zo'n uithoek terecht konden komen.)

Nova's paradise is een armoedig onderkomen, het ligt paradijselijk aan het meer, maar dat is dan ook het enige mooie aan dit motel. We krijgen een bungalow toegewezen, zonder enig comfort. Ik vraag een stoel of tafeltje zodat we wel wat uit onze rugzak kunnen halen en "opbergen". Hierna krijgen we een andere bungalow, met een kast! Helaas blijken hier de mieren in colonne over het bed te lopen. We verhuizen terug naar de eerste bungalow, maar nemen wel de kast mee. Dat kan gemakkelijk, want we zijn de enige gasten.

1. Sanne:
    15 december 2018
    Fijn een rustige reis!! Is voor het thuisfront ook wat prettiger om te lezen ;-)
    En bijzonder om als enige gast te zijn.

Liefs
  2. Hans van Lieshout:
    15 december 2018
    Nou, Els en Carel, jullie hebben echt wel een avontuurlijke vakantie!!! Zorg maar dat je niet ziek wordt!!!
  3. Marianne:
    16 december 2018
    Dit is heel primitief he vergeleken bij buurland Bali. Geniet van het paradijs. Haha die kast niet te zwaar hoop ik? Hoe lang blijven jullie daar? Doei!
    Kus van JeZus