Grotten van Waitomo.

20 maart 2019 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

De ingang van de "cave of spirit".      Ingang cave of the sprit.De echte speleologen ;)met de enige echte speleologen.Vandaag hebben we een grottenstelsel bezocht, erg indrukwekkend!

De naam Waitomo bestaat eigenlijk uit twee delen. ‘Wai’ betekent water en ‘Tomo’ betekend gat of schacht. Verspreid in de omgeving liggen verschillende van deze ‘watergrotten‘ waarvan een deel waarschijnlijk nog niet ontdekt is, in elk geval niet in kaart gebracht. In de grotten liggen rivieren en de grotten worden op een natuurlijke manier verlicht door oplichtende beestjes. Het is alsof je je in een sprookjeswereld begeeft of onder een spectaculaire sterrenhemel. De drie belangrijkste grotten betoveren mensen al meer dan 100 jaar, en ons ook...

Met een bootje vaar je door de belangrijkste grotten en vergaap je jezelf aan allerlei stalactieten en stalagmieten die prachtig verlicht worden. Eigenlijk zijn woorden overbodig

Glimwormen.het plafond, vol met glimwormen.....   Plafond van de grot, met glimwormen.

In de grot.de wandeling door de grotten.

De draden van de glimwormen, hiermee vangen ze hun prooi....Draden van de glimwormen.

Uitgang van de grot.de uitgang,

waar we verrast worden door de "fantail".Fantail. een van de nationale symbolen van Nieuw Zeeland.

Dit vogeltje (klein als een mus) wacht tot er mensen uit de grot komen. De mensen verjagen de insecten die aan de ingang van de grot leven, hier is de fantail dol op... win-win situatie noemen ze zoiets.

1. Petra:
    20 maart 2019
    De natuur in al haar pracht kan niet door mensenhanden geevenaard worden. Fijn dat jullie daar van genieten en wij met jullie.Dank.
    Liefs,
    Petra
  2. Roos:
    29 maart 2019
    Wat sprookjesachtig allemaal en wat een geweldige plek om jullie verjaardagen te vieren. Nog gefeliciteerd allebei 🌺🌺
    Terwijl ik dit tik wordt op het nieuws gezegd dat er vandaag op diverse plaatsen in Nieuw Zeeland herdenkingen zijn van de aanslag. Wat een contrast. Liefs voor jullie