Bij de imam op bezoek / Engelse les.

30 december 2018 - Malang, Indonesië

In het Alun Alun park werden we aangesproken door een vriendelijke man, die (natuurlijk) wilde weten waar we vandaan komen. Hij werd enthousiast en vertelde dat hij naast imam, ook leraar Engels is. Hij nodigt ons uit om de dag daarna een les bij te wonen.

Om 8 uur de volgende morgen zijn we bij mr. Dasimun thuis, zijn klaslokaal is een kamer van 3 x 3 meter, met een white-board aan de muur. Helaas is er maar één leerling aanwezig vanwege de Kerstvakantie. We krijgen bijna dezelfde vragen als op straat:  where you from sir? What's your name? What's your favorite meal here? We proberen de les iets meer inhoud te geven... of dit gelukt is?

Na afloop van de les komt een bescheiden Ibu* Dasimun op ons verzoek bij ons zitten. Zij heeft vegetarische soep gemaakt.

Ze hebben 2 dochters, de ene woont in Djakarta. De andere in een dorp op Sulawesi. Deze dochter was dakloos geworden door de aardbeving van 3 maanden geleden. Het echtpaar mist beide meisjes zeer, want geld om elkaar te bezoeken is er niet.

*Ibu = mevrouw.

1. Marion spliet:
    30 december 2018
    wat een mooie verhalen, wat een belevenissen.
    Bedankt voor je lieve kaart Els!
    Warme groet, Marion
  2. Draibas:
    30 december 2018
    Mooi verhaal, en wat een kleurrijk foto’s!
    Ben benieuwd naar het vervolg!

Groetjes (ook van de kinderen)
  3. Hans:
    30 december 2018
    Ik was erg benieuwd naar het verdere gesprek met de imam na afloop van de les. Ging het door over de religie, enz.? Ook benieuwd naar het vervolg gesprek met de Ibu. Had zij een doel met dit zielige verhaal? Els en Carel, erg leuk om jullie reiservaringen mee te beleven!!!
  4. Wil Eijsink:
    31 december 2018
    Hartelijk bedankt voor jullie lieve kaart, wij missen jou zeker bij de alten Els, een gelukkig nieuwjaar met veel gezondheid en mooie reisverhalen ook van Henk.
  5. Annie en Albert:
    31 december 2018
    Els en Carel
    Wij wensen jullie een voorspoedig maar vooral gezond 2019
    Annie en Albert
  6. Henk van Broekhuyzen:
    1 januari 2019
    Gelukkig nieuwjaar en bedankt voor de kaart.
    Groeten Henk en Jaantje