Naar Malang

27 december 2018 - Malang, Indonesië

Op donderdag 27-12 hebben we om 9.00 uur een auto geboekt, het verzoek is om om 8.00 uur klaar te staan, omdat deze auto wellicht nog langs andere locaties moet om mensen op te halen.            Om kwart voor tien komt de auto voorgereden, wij zijn de enige passagiers voor 89 km. naar Malang. Het is een wonderlijke reis. Eerst files in Surabaya, waar we nog een pakketje op moeten halen in een buitenwijk. Vervolgens snelweg / tolweg waar alles goed door rijdt. 30 km voor Malang is de snelweg nog niet klaar, dus gaan we verder over tertiaire wegen. De route is erg mooi, we stijgen langzaam naar zo'n 650 meter boven zee-spiegel. Vaak zijn de wegen erg smal, maar toch wil iedereen iedereen passeren... het gevolg is: opstopping na opstopping. Er zijn legio "verkeersregelaars" die telkens wanneer zij een auto laten passeren 1000 roepia "vangen".  Toch een zeer inefficiënte manier van reizen.  Uiteindelijk duurt de reis ruim vier en een half uur. Om half drie arriveren wij in Hasanah Guesthouse in Malang. Het guesthouse ligt midden in een zeer Islamitische wijk, er is zelfs een "Musolah" in het hotel, naast onze kamer.

Alun Alun park

1. Annet Eggenhuisen:
    30 december 2018
    Het is zeker allemaal bijzonder wat jullie mee maken en te zien krijgen.
    Voor ons is het genieten met zo'n mooi reisverslag. Kaart is aangekomen. Dus redelijk op tijd. Voor jullie een hele leuke en gezellige jaarwisseling daar. Lijkt me wel bijzonder om dat daar mee te maken. Geniet ervan. Lieve groet Annet en Huib
  2. Hans:
    30 december 2018
    Mocht het guesthouse niet bevallen, dan heb ik een ander goed adres: Enny's Guesthouse, echt heel goed, heel veel comfort, hele goede service, lekker ontbijt, prachtige tuin. Wij hebben hier enkele jaren geleden overnacht en voor herhaling vatbaar.
  3. Lambert en José:
    30 december 2018
    Prachtige foto's, om echt van te genieten!
    Ze zullen straks thuis voor nog wat extra zon zorgen!
  4. Gonny van dieren:
    30 december 2018
    Wat een prachtige verslagen van jullie belevenissen. Ik geniet er geweldig van.Jullie maken veel mee. Wat knap dat je steeds weer anders komet en op een bizondere wijze.Heb jullie kaart ontvangen. Tof! Jullie ook de beste wensen en veel reisplezier en spanning de komende tijden.