Lodge.

17 maart 2024 - Teluk Sumbang, Indonesië

Na een nachtje Talisajan rijden we door naar de lodge over een bijna onbegaanbare weg. Bijna 5 uur rijden we over een weg met gaten, kuilen, rotsblokken en soms wel maar vaak niet of heel slecht geasfalteerd.  De gemiddelde snelheid is 35 km / uur, want soms nog echt te snel is.

Ons onderkomen.Ons onderkomen in de “naamloze” (want nieuwe) lodge. Een simpele kamer zonder luxe van stoelen, tafel, kast , douche of noem maar op.

De lodge bestaat uit 10 hutjes, en 7 nieuwe in aanbouw. Er is een aanlegsteiger

Onstuimige zeevan waaruit je kunt varen naar een verderop gelegen eilandje. Hier is het mooi om te snorkelen. Helaas is het al dagen heel onstuimig weer, de golven zijn te hoog om op de boot te komen, en zo gaan we niet uit varen om het eilandje te bezoeken, maar helaas ook niet om walvissen te spotten.

Op het terrein van de lodge staat ook weer een “zwaluwen-toren”, we mogen even naar binnen kijken.

ZwaluwnestHet is er schoner dan verwacht. De vogels maken een soort papierachtig doorzichtig nest, dat later zal worden weggehaald voor “de handel”.

1. Lambert en José:
    17 maart 2024
    Heeft iedere logde een eigen steiger om met de boot te reizen?
    Fijn hoor!!

Jouw reactie