Na de bootreis.

17 maart 2024 - Talisajan, Indonesië

Na de drie dagen op de boot, reizen we naar Samarinda, we hebben daar een nacht een luxe hotel, waar we genieten van de rust, en ‘‘s ochtends van een uitgebreid ontbijtbuffet.

Hierna gaan we naar de luchthaven en vliegen naar Berau, hier worden we opgehaald door een “nieuwe” gids: Mary. Een praatgrage dame, die ons hartelijk verwelkomt. We rijden naar Talisajan, een vissrsplaats aan de Celebeszee. Het hotel voorziet niet in maaltijden, en daarnaast is het ook nog ramadan, dus eten is wat improviseren.

Sorteren van de visHier zitten de vissers hun vangst te sorteren op ras en grootte. Sommige vissen gaan terug de zee in (goed voor de meeuwen), de rest gaat in verschillende bakken. Het lijkt op een simpele manier op de visafslag in Stellendam.

VisSommige vissen zijn echt groot en krijgen dan ook een speciale behandeling.

Gedroogde visHier liggen de vissen te drogen, het is maar goed dat de foto de vliegen niet laat zien, en jullie de geur niet kunnen ruiken.

Schooljongens met vis.Ook de jeugd houdt zich bezig met visvangst en tonen trots hun vangst.