Bootleven.

12 maart 2024 - Rempanga, Indonesië

Onze boot. Op deze boot, de Budi Sejati A, hebben we de afgelopen 4 dagen doorgebracht.

Budi sejati betekent Ware Deugd!

Met deze boot zijn we de Mahakam rivier opgevaren, zo’n 200 km.  Onderweg zijn we af en toe op een kleinere boot overgestapt, om de jungle in te varen. Hier zagen we makaken, zwarte mamba, kingfisher, een otter, honingbij-nesten en ook zijn we bij de Dayaks langs geweest.

Aan boord: een kapitein met z’n zoon, een kokkin, onze gids en wij.

De motor van de boot.Dit is (allesbehalve geruisloze) motor. We denken dat hij diesel slurpt. Wij liggen er net boven, slapen is dan wat lastiger. Oordoppen helpen niet echt, het gedreun gaat door de planken heen natuurlijk, de planken trillen mee.  Vanochtend gemeten: 90 decibel!!  Niet echt stil te noemen.

KombuisKombuis.

“Kombuis”Kombuis

Mandi en toilet aan boordOnze badkamer.

Wij slapen boven, de bemanning op slaapmatjes op het dek.

We hebben het goed gehad, maar zijn ook blij als we vanavond weer gewoon kunnen douchen.

1. Nicole:
    Wat een ervaring!
  2. Lambert en José:
    12 maart 2024
    Dat is dus niet zachtjes de rivier afzakken in een fluisterboot van Natuurmonumenten.
    Maar wel duidelijk de natuur bekijken vanaf het water.
    Verontrustend, bijzonder maar ook speciaal.
    Fijn dat jullie het goed hebben gemaakt en nu weer blij met een douche!
  3. M.bakermans:
    12 maart 2024
    Weer een ervaring rijker!
  4. Lennard van den Boom:
    12 maart 2024
    Luxe leven aan boord, iedereen in dienst voor jullie, dat lijkt me ook bijzonder.
  5. Lambert en José:
    12 maart 2024
    Dat is dus niet in een fluisterboot van Natuurmonumenten!
    Op de foto's ziet er alles wel netjes uit, maar wat een beleving moet dat zijn geweest!
    Verwondering, verontrusting maar ook een rijkdom om dit zo samen te durven en te doen!
    Fijn dat jullie het goed hebben gemaakt en blij zijn met een fijne douche, kan veel van de lichamelijke ongemakken wegspoelen.
  6. Marianne:
    16 maart 2024