Museum

12 maart 2024 - Samarinda, Indonesië

Paleis van de sultanHet museum van Samarinda, het oude paleis van de sultan. We vinden hier wat archeologische spullen, wat keramiek uit China, Nederland en andere delen van de wereld. Het zijn veelal geschenken die de sultan ontving van bezoekende staatshoofden. KeramiekMaskersVerder wat traditionele maskers, waaronder Masker Sjamaandit Sjamanen masker.Zetel sultan De zetel van de sultan, voor officiële gelegenheden. Aan weerskanten een

Sultan gebrandschilderd gebrandschilderd portret van de laatste en voorlaatste sultan. Het is gemaakt in Nederland door van der Lubbe, toen de sultan in NL was. Het is uitermate goed bewaard gebleven.

Verder zien we wat miniaturen, dorpjes zoals we ze gezien hebben, mijnbouw, visserij, maar op de bekende primitieve Indonesische manier, en slecht geconserveerd zodat er alweer een hoop gebroken of afgebrokkeld is.

Begraafplaats Sultan en familieHet kerkhof van de17 generaties sultanaat. Kindergrafjesook met kindergrafjes.

1. Lambert en José:
    12 maart 2024
    Een dynastie leeft door, wat een verschillen tussen arm en rijk ervaren jullie zó!

Jouw reactie