Medan

Straatwerkers in Medan

Zondag 2 december, een vroege start op de Pasteurlaan. We halen Bas en Petrie op, die ons gezellig naar Schiphol zullen brengen. Aafke is ook al fris en fruitig in de weer.

Onderweg krijgen we een Sinterklaasgedicht, met een pakketje tegen heimwee: drop, chocoladehagel, peperkoek, stroopwafels... echt hartstikke leuk!

De reis met Singapore Airlines verloopt voorspoedig.  We hebben voldoende beenruimte. Goede lunch, voldoende drinken onderweg, kortom: niks mis mee.

Ne een overstap landen we maandag 3 december om kwart voor acht in Medan. Op weg naar een bank om geld te wisselen worden we al aangesproken door een taxi-chauffeur die ons voor een schappelijk bedrag naar ons hotel wil brengen. Hij is net zo duur als de trein, dus we stappen bij hem in de auto.

Onderweg probeert hij natuurlijk allerlei reisjes aan ons te slijten, jammer voor hem, maar we houden meer van "jalan-jalan", of wel: wandelen.

Onderweg zien we dezelfde chaos als 10 jaar geleden. Een grote verandering is dat er nog weinig fiets-becaks zijn, wel heel veel motorfiets-becaks.

Eenmaal bij het hotel is het slapen....  de klok rond. Dinsdag 4-12 lopen we wat rond, drinken koffie bij Starbucks (internet!) en proberen het verdere vervoer te regelen. We willen graag naar het zuiden, via Sibolga naar Bukittinggi. Vandaag eens kijken of dit gaat lukken.

Eerste indrukken: de mensen zijn nog steeds erg vriendelijk en behulpzaam. Er wordt hard gewerkt maar het werk lijkt nooit af te komen.

1. Draibas:
    5 december 2018
    Nu is de reis dan echt begonnen. Geniet er vooral van!
    Liefs familie Draibas
  2. Sanne:
    5 december 2018
    Toch nog een beetje sinterklaas :-)
    Geniet ervan en we zien het volgende verslag wel weer verschijnen.

Groetjes
    Hugon Sanne Tuur
  3. Lennard van den Boom:
    Geniet van de vakantie!
  4. Marieke Verhoeven:
    5 december 2018
    Leuk om jullie eerste relaas te lezen en jullie verder te gaan volgen. Geniet ervan, lijkt me fijn om te weten dat er zoveel tijd is om alles te gaan bekijken waar jullie interesse naar uitgaat! Smul ook vooral van het heerlijke eten daar! liefs, Marieke
  5. Toos:
    5 december 2018
    Jullie waren hier 10 jaar geleden dus ook al?
    Dan zul je wel heel nieuwsgierig zijn naar hoe alles er nu uitziet!
    Interessant om te lezen....jullie eerste dag in Medan en mijn eerste dag in de Pasteurlaan komen heel erg met elkaar overeen. Slapen, slapen!
    Zo zie je maar....de wereld is kleiner dan we denken!
    Els en Carel, veel mooie wandelkilometers!
  6. Marianne:
    6 december 2018
    goed begin gemaakt! Ga zo door!
  7. Lambert en José:
    10 december 2018
    Lieve Els en Carel,
    Wat een ontzettende leuke verassing om jullie reisverhalen te ontvangen!
    Super en dank je wel!
    We begrijpen dat jullie al even onderweg zijn en zoveel als mogelijk is wandelen.
    Sjapo, onze bewondering heb je binnen😊
    Het lijkt op de foto's, vol en druk met mensen en kleine behuizingen, klopt dat zo 'n beetje?
    We gaan nog even op de kaart kijken om jullie beter te kunnen volgen.

Laat al die vrolijk gekleurde foto's maar komen dan is het net of wij de reis ook maken!!

Voor nu ( heb nog geen idee van het tijdsverschil) een hele zonnige, fijne reis met veel nieuwe indrukken en plezier maar bovenal GENIET samen van dit mooie avontuur!!!

Hartelijke groet
    Lambert en José Prüst.