Walak-papoea’s

2 april 2024

DemonstratieDeze groep Papoea’s leeft nog grotendeels zoals hun voorouders deden. Weliswaar is er een beetje elektriciteit, ik zie een smartphone bij een puber. Het is als Volendam bij ons. Er zijn nog 3 stammen die zo leven, ze krijgen ook subsidie om dit in ere te houden (daarom voel ik me minder bezwaard).

“Gevecht”De mensen zijn erg vriendelijk, al zou je dat op deze foto niet zeggen.

Durf eens!De traditie van peniskokers is onduidelijk, ook lastig om vragen over te stellen

Indrukwekkendnatuurlijk. Het is al met al een bijzondere ervaring.

“Strijd”Na afloop van de demonstratie “heldhaftigheid” wordt er een overwinningsdans gehouden op het binnenplein, Acilimo.

1. Lambert en José:
    4 april 2024
    We voelen ons gelukkig allemaal beter als de levenswijze van weleer, door de overheid wordt gesubsidieerd maar zelf blijf ik dat gek vinden en moeilijk voor te stellen dat wij zo zouden kunnen leven. " Bekrompen geest"????
  2. Hans:
    7 april 2024
    Wat mooi dat jullie dit allemaal van nabij mogen meemaken en dat deze Walak Papoea's jullie toestaan om hun leven van dichtbij te zien en te fotograferen, maar ik ben toch blij dat ik in Nederland woon.

Jouw reactie