Van Wanaka naar Haast.

5 maart 2019 - Mount Aspiring National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we onderweg naar de Westkust van Zuid Nieuw Zeeland. We rijden voor een groot deel door het Mount Aspiring Park.

Fan Tail waterval

Mount Aspiring National Park is een gigantisch nationaal park met zo'n bijzonder landschap en flora en fauna dat het op de Werelderfgoedlijst staat als 'Southwest New Zealand World Heritage Area'. Het is een gevarieerd landschap met eeuwige sneeuw en gletsjers, bedekte bergen en rotsen, uitgestrekte grasvlakten en spectaculaire beboste valleien waar wild stromende rivieren doorheen snijden.

Thunder creek falls

Ook zien we onderweg diverse watervallen. Altijd weer indrukwekkend, zo'n donderend natuurgeweld.

Rivierdal Haast

Aan het einde van onze rit, bijna in Haast, rijden we in de regen en laag hangende bewolking langs de rivier Haast. Het is een bijna spookachtig beeld. Alles is grijs en vochtig.

Wetlands in de heritage.

In het Heritage park hebben ze een stuk van de natuur "nagebootst", Wetlands heet het dan.